niedziela, 28 czerwca 2015

Czas na refleksję

Koniec czerwca, a za oknem zimno, szaro i mokro. Nic tylko zakopać się pod koc i zasnąć, albo zatopić się w lekturze. Albo wymyślać kreatywne zabawy dla dziecka z którym nie można wyjść na spacer...Dla tych, którzy mogą pozwolić sobie na chwilę relaksu przy książce polecam Romę Ligocką. Przeczytałam wszystkie jej książki i z przyjemnością do niej wracam. Przygodę z książkami autorki zaczęłam od bardzo znanej "Dziewczynki w czerwonym płaszczyku"- to wspomnienia z getta opisane z punktu widzenia dziecka. Potem odkryłam felietony w magazynie "Pani". Uwielbiam je. Krótkie historie z świetną puentą, będące spostrzeżeniami z życia codziennego. Niezwykle delikatne, pięknie napisane, pozbawione złych emocji. To taki krótki przystanek, chwila na refleksję. Autorka wydała już kilka zbiorów swoich felietonów, polecam wszystkie:
- "Kobieta w podróży"
- "Tylko ja sama"
- "Znajoma z lustra"
- "Wszystko z miłości"
- "Czułość i obojętność"
- "Księżyc nad Taorminą"
- "Wolna miłość"
Poza tym polecam również książkę "Dobre dziecko" - to jakby kontynuacja "Dziewczynki..". Tym razem Roma nie jest już małym dzieckiem, ale nastolatką. Poznajemy jej relacje z mamą w momencie gdy Roma odkrywa, że mama ma romans... Gorąco polecam!
Proza pani Romy Ligockiej emanuje niesamowitym ciepłem i spokojem. Jestem zafascynowana i jej książkami i nią samą. Zadbana, piękna, elegancka kobieta. Chciałabym tak dobrze w przyszłości wyglądać.
W 2014 roku pojawiła się kolejna książka Romy Ligockiej "Droga Romo" - mam nadzieję, że za chwilę pojawi się w mojej bibliotece.

Znalezione obrazy dla zapytania roma ligocka wolna miłość

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz